SOAL ULANGAN KENAIKAN KELAS
BAHASA JAWA
SEMESTER GENAP
I. PILIHAN GANDA
A. Pilihen wangsulan a, b, c, d utawa e minangka wangsulan paling bener ana ing lembar jawaban kang wis sumadya kanthi menehi tandha ping (x)!
Tembung gambuh ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer 1 lan 2 !
Semengko ingsu tutur
sembah catur supaya lumuntur
dhihin raga, cipta, jiwa, rasa, kaki
ing kono lamun tinemu
tandha nugrahaning Manon
1. Tembung “lumuntur” iku asale saka tembung lingga apa lan kang dadi tegese yaiku ... .
A. tutur, omong
B. lamun, omong
C. tutur, becik
D. luntur, cilik
E. luntur, ilang
E. luntur, ilang
2. Ingkang dipunwastani “semengko insun tutur” wonten tembang ing nginggil, inggih menika ... .
A. pituturku dadi kasunyatan
B. pituturku mbesuke
C. pituturku saiki
D. pitutur prasaja
E. pitutur kang lamis
E. pitutur kang lamis
3. Tegese tembang gambuh ing basa Indonesia ngisor iki satitekna!
Melaksanakan petuah itu
Harus kokoh budipekertinya
Teguh serta sabar
Tawakal lapang dada
Menerima dan ikhlas apa adanya sikapnya dapat dipercaya
Mengerti “sangkan paraning dumadi”
Tembang ing ngisor iki kang dadi tegese ing basa Indonesia dhuwur yaiku ... .
A. Pamoting ujar laku
Kudu santosa ing budi teguh
Sarta sabar tawakal legaweng ati
Trima lila ambeg sadu
Weruh wekasing dumados
B. Semengko ingsu tutur
sembah catur supaya lumuntur
dhihin raga, cipta, jiwa, rasa, kaki
ing kono lamun tinemu
tandha nugrahaning Manon
C. Sekar gambuh ping catur
kang pitutur polah kang kalantur
tanpa tutur katula-tula katali
kadaluwarsa kapatuh
katutuh pan dadi awon
D. Sabarang tindak tanduk
tumindake lan sakadaripun
den ngaksama kasisipaning sesami
sumimpanga ing laku dur
hardaning budi kang ngrodon
E. Sucine tanpa banyu
mung nyunyuda mring hardaning kalbu
pambukane tata titi ngati-ngati
atetep telaten atul
tuladhan marang waspaos
4. Guru lagu saha guru wilangan ing ngandhap menika ingkang leres kangge paugeran tembang gambuh inggih menika, ... .
A. 7-u, 10-u, 12-i, 8-u, 8-o
B. 7-u, 10-u, 12-i, 8-o, 8-u
C. 7-u, 12-i, 8-o, 8-u, 10-u
D. 7-u, 12-i, 8-u, 10-u, 8-o
E. 7-u, 10-u, 8-o, 8-u, 12-i
5. Ing ngandhap menika kang leres tembang gambuh saking serat wedhatama miturut guru lagu lan wilangan, inggih menika... .
A. Ing batin tan salah
Kedhap kilap ilining ing kalbu
Kang minangka colok celaking Hyang Widhi
Widadaning budi sadu
Pandak panduking liru nggon
B. Ing batin tan kliru
Kedhap kilap ilining ing ati
Kang minangka colok celaking Hyang Widhi
Widadaning budi sadu
Pandak panduking liru nggon
C. Ing batin tan kliru
Kedhap kilap ilining ing kalbu
Kang minangka colok celaking Hyang Widhi
Widadaning budi sadu
Pandak panduking liru nggon
D. Ing batin tan kliru
Kedhap kilap ilining ing kalbu
Kang minangka colok celaking Gusti
Widadaning budi sadu
Pandak panduking liru nggon
E. Ing batin tan kliru
Kedhap kilap ilining ing kalbu
Kang minangka colok celaking Hyang Widhi
Widadaning budi pekerti
Pandak panduking liru nggon
6. Para siswa mesthine wis padha mangerteni pitutur luhur saka tembang gambuh. Kang dadi gunane tembang gambuh yaiku ... .
A. Kanggo aweh panglipur
B. Kanggo aweh pitutur
C. Kanggo aweh pangajab
D. Kanggo aweh pangrimuk
E. Kanggo aweh pangarep-arep
7. Wonten ing serat Wedhatama, tembang macapat gambuh menika wonten ... pada.
A. 15
B. 25
C. 25
D. 35
E. 45
8. Cacahing wanda ing saben larikan sajroning tembang macapat, diarani ... .
A. Guru gatra
B. Guru wilangan
C. Guru lagu
D. Pada
E. Pupuh
9. Bebasan “ngobak-ngobak banyu bening” nduweni teges ... .
A. duweni panjangka nanging ora nduwe niat
B. namakake panggawe ala sarana nggunakake tangane wong liya
C. gawe rerusuh ing panggonan sing wus tentrem
D. darbe panjangka nanging ora duwe sarana
E. gawe kabecikan ing panggonan sing wus tentrem
10. Ing ngandhap menika kang dados watakipun tembang gambuh inggih menika ... .
A. sengsem, tresna
B. greget, seneng
C. prihatin, nelangsa
D. galak, muntab
E. sumanak, semadulur
11. Pethikan crita ing ngisor iki satitekna!
Balakan
Nalika semana keraton Majapahit lagi ketaman rubeda. Sang Prabu antuk Sasmita menawa sing bisa ngluwari rubeda sajroning nagaraya rnung KyaiAgeng Balak. Sang Prabu banjur utusan Tumenggung Simbarja lan Simbarjaya nggoleki Kyai Ageng Balak. Ing wusana ketemu ana sacedhake kali Ranjing sing mapan ing Desa Mertan kecamatan Bendosari. Kacarita Majapahit bati tentrem sawise Kyai Ageng Balak nyenyuwun marang Gusti kang murbengdumadi. Nanging Ki Ageng tetep dedunung ana ing kono nganti sasedane. Malah tekan seprene papan mau katelah dukuh/desa Balakan.
Crita Balakan mangkono mau kagolongake....
A. legendha
B. fable
B. fable
12. Wong jaman biyen duwe cara kang mandi kanggo nuturi anan putune, yaiku gawe pesen kang sinandhi ing sajrone crita minangka tandha wong Jawa kang tansah nggatekake tlatah sakiwa tengene. Tuladha yen awake dhewe arep nguyuh ora kena saparan-paran yaiku jalaran ... .
A. supaya panggonane resik kabeh
B. supaya manungsa bisa ngurmati alam
C. supaya duwe tata krama
D. jalaran ana panggonan kang luwih trep
E. jalaran bisa cilaka
E. jalaran bisa cilaka
13. Nalika ibune ngruruhi anakke, Malin Kundang ora nggagas. Ibune malah ditepang nganti ambruk. Ngenani kahanan kayo mangkono, ora nyana ibune nyumpahi Malin Kundang. Pungkasane dhewekke dadi watu.
Pepiling kang bisa kajupuk saka pethikan crita rakyat ing dhuwur yaiku ... .
A. Gatekna pepinginane wong tuwa
B. Suwarga iku ana ing tlapak sukune ibu
C. Dadi anak kudu bekti marang wong tuwa
D. Aja nglarani atine wong tuwa
E. Ngati-ati yen wong tuwane duka
Pethikan rakyat ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer 14 lan 15!
Salah siji murid kinasihe Sunan Kalijaga yaiku Sunan Geseng. Minangka murid, Sunan Geseng iku banget anggone patuh lan setya marang kabeh prentahe Sunan Kalijaga. Sadurunge Ki Cakrajaya iku amung tukang nderes legen saka wit siwalan utawa wong mbiyen ngarani nderes kawung.
Nalika Sunan Kalijaga liwat ing panggonan nderese Ki Cakrajaya. Sunan Kalijaga krungu tembange Ki Cakrajaya kang unine digatekake Sunan Kalijaga mung dibolan-baleni “Taklila-lila, taklila-lila”.
Nalika Sunan Kalijaga liwat ing panggonan nderese Ki Cakrajaya. Sunan Kalijaga krungu tembange Ki Cakrajaya kang unine digatekake Sunan Kalijaga mung dibolan-baleni “Taklila-lila, taklila-lila”.
Bareng ditakoni Kanjeng Sunan Kalijaga, “Kok mung lila-lila wae ki jane iku tembang apa Ki Sanak?”
Ki Cakrajaya mangsuli apa anane, “Alah wong saben dina niku urip kula nggih mung kados ngeten niki, munggah-mudhun nderes legen. Supados urip kula sing susah niki mboten kraos susah nggih taklila-lila (takrilak-rilakake/taksabar-sabarke)”
Sunan Kalijaga kang nalika nyawang praupane Ki Cakrajaya weruh ana cahya kang nandhani dheweke iku calon waliullah takon maneh, “Upamane diganti ngono kepiye Ki Sanak? Supaya luwih apik...”
Ki Cakrajaya kanthi mesem mbalik takon, “Lha diganti napa?”
Sunan Kalijaga, “Laa Illaha Ilallah”
Nalika Ki Cakrajaya menek maneh kanggo nderes lan tetembangan maneh kanthi apa kang mentas diucapake kanjeng Sunan Kalijaga, deresan legene ora metu banyune maneh nanging ngetokake emas. Ki Cakrajaya mudhun lan mlayu ngoyak Kanjeng Sunan Kalijaga saperlu meguru.
Wiwit saka iku ki Cakrajaya dadi muride Kanjeng Sunan Kalijaga. Sawijining dina Sunan Kalijaga pengin nguji kasetyane Sunan Geseng kanthi ujian kang abot. Sunan Geseng kang wektu iku isih diceluk Ki Cakrajaya, kang isih buyute Nyai Ageng Bagelen, diutus kanggo sujud nggegem teken kang ditancepake ing sawijining gunung ing tlatah Bagelen. Sunan Kalijaga mesen supaya Ki Cakrajaya ora ninggal panggonan nganti penjenengane wangsul.
Wiwit saka iku ki Cakrajaya dadi muride Kanjeng Sunan Kalijaga. Sawijining dina Sunan Kalijaga pengin nguji kasetyane Sunan Geseng kanthi ujian kang abot. Sunan Geseng kang wektu iku isih diceluk Ki Cakrajaya, kang isih buyute Nyai Ageng Bagelen, diutus kanggo sujud nggegem teken kang ditancepake ing sawijining gunung ing tlatah Bagelen. Sunan Kalijaga mesen supaya Ki Cakrajaya ora ninggal panggonan nganti penjenengane wangsul.
Ki Cakrajaya sujud nggegem lan njaga teken kang ditinggal dening Sunan Kalijaga. Udan, panas, adhem, atis lan ananing kewan galak Sasuwening nunggu tekene gurune ora sethithika Ki Cakrajaya nggeser lungguhe. Dheweke tetep meneng ing panggonan lungguhe. Dina ganti dina, sasi terus ganti, tahun menyang tahun ora karasa Ki Cakrajaya wis sujud nggegem teken suwene 7 tahun.
...
14. Pethikan crita rakyat ing dhuwur klebu jinise ... .
A. Legendha
B. Sage
C. Mite
D. Fabel
E. Dongeng
E. Dongeng
15. Irah-irahan kang trep kanggo Pethikan crita rakyat ing dhuwur yaiku ... .
A. Sunan Kalijaga
B. Sunan Cakrajaya
C. Sunan Geseng
D. Sujud pitung taun
E. Tongkate sunan Kalijaga
E. Tongkate sunan Kalijaga
16. Crita kang ngrembaka ing sawijining dhaerah lang dianggep minangka asil karya bebarengan dening bebrayan ing papan iku diarani ... .
A. Cerita cekak
B. Crita rakyat
C. Dongeng
D. Sage
E. Legendha
17. Crita rakyat sing ana gegayutane marang sejarah, nyritakake bab kepahlawanan, kesaktian sawijining pawongan diarani ... .
A. Fabel
B. Mitos
C. Dongeng
D. Sage
E. Legendha
18. Crita rakyat kang dianggep nyata kedadeyane jalaran sajroning crita ana paraga sejarah uga ana wujud barang utawa panggonan kang dibumboni bab ajaib, diarani ... .
A. Fabel
B. Mitos
C. Dongeng
D. Sage
E. Legendha
19. Ing ngandhap menika ingkang boten kalebet titikanipun crita rakyat, inggih menika ... .
A. Critanipun sakeplasan (dimirengaken sepisan banjur tamat)
B. Isinipun crita ngandhut pitutur, panyaruwe lan piweling
C. Nggambaraken kedadeyan-kedadeyan ingkang tumemen
D. Anonim, boten dimangerteni sinten sejatosipun panganggit
E. Nyritakaken bab awon lan leres kangge patuladhan
20. Pesen kang kakandhut wonten crita minangka atur pangripta marang pamaos sajrone unsur instrinsik crita dipunwastani ... .
A. Underan
B. Pepiling
C. Paraga
D. Padunungan
E. Alur crita
21. Kegiatan menehi informasi bab barang lan jasa sing migunakake media nassa online utawa offline diarani ... .
A. Film
B. Iklan
C. Produk
D. Konsumen
E. Video
22. Paugerane iklan kaya ing ngisor iki, kajaba ... .
A. Iklan migunakake media massa
B. Migunakake sponsor
C. Kudu nduweni ancas
D. Nduweni sifat menehi informasi marang khalayak
E. Nduweni ancas kanggo nggolek peminat (konsumen) saakeh-akehe
23. Iklan kang ngrembag babagan bab sawijining hotel klebu iklan ... .
A. Iklan informatif
B. Iklan persuasif
C. Iklan reminder
D. Iklan umum
E. Iklan bantahan
24. Tuladha Pariwara awujud swara Radhio “Birawa Putra FM” ing ngisor iki satitekna!
Swara Gendhing Lancaran “Suwe ora Jamu” muni, swara lirih banjur alon-alon metu swara iklan:
Para kadang, ora sah bingung masalah kesarasaning awak: “Aneka Jamu Mugi Waras Spesial”.
Akeh pilihane, gampang golek-golekane, mesthi alami, gampang ngracike lan dijamin tanpa efek samping. Para kadang takaturi mundhut Aneka Jamu Mugi Waras Spesial ing Toko “Barokah Waras”. Toko “Barokah Waras” alamat jl. Ceplok Piring, Karangan, Sukoharjo. Telp. 0272-235212.
Akeh pilihane, gampang golek-golekane, mesthi alami, gampang ngracike lan dijamin tanpa efek samping. Para kadang takaturi mundhut Aneka Jamu Mugi Waras Spesial ing Toko “Barokah Waras”. Toko “Barokah Waras” alamat jl. Ceplok Piring, Karangan, Sukoharjo. Telp. 0272-235212.
Sepisan malih mangga para miyarsa kula aturi teka ing toko Barokah Waras konsultasi kesehatan dipunlayani kanthi senenging ati, langsung mundhut Aneka Jamu Mugi Waras Spesial langkung prayogi. Aneka Jamu Mugi Waras Spesial awak seger, waras lan ati mesthi makmur.”
Iklan ing inggil menika miturut isinipun kalebet iklan ... .
A. Iklan jamu
B. Iklan kesehatan
C. Iklan Aneka Jamu Mugi Waras Spesial
D. Iklan Toko “Barokah Waras”
E. Iklan radhio
25. Ing paragrap loro tuladha pariwara dhuwur iku ana tembung kang ora trep. Kang bener kaya ing ngisor iki, yaiku ... .
A. Sepisan malih mangga para miyarsa kula aturi dugi ing toko Barokah Waras konsultasi kesehatan dipunlayani kanthi senenging ati, langsung mundhut Aneka Jamu Mugi Waras Spesial langkung prayogi.
B. Sepisan malih mangga para miyarsa kula aturi tindak ing toko Barokah Waras konsultasi kesehatan dipunlayani kanthi senenging ati, langsung mundhut Aneka Jamu Mugi Waras Spesial langkung prayogi.
C. Sepindhah malih mangga para miyarsa kula aturi teka ing toko Barokah Waras konsultasi kesehatan dipunlayani kanthi senenging ati, langsung mundhut Aneka Jamu Mugi Waras Spesial langkung prayogi.
D. Sepisan malih ayo-ayo para pamireng kula aturi teka ing toko Barokah Waras konsultasi kesehatan dipunlayani kanthi senenging ati, langsung mundhut Aneka Jamu Mugi Waras Spesial langkung prayogi.
E. Sepisan malih mangga para miyarsa dak aturi teka ing toko Barokah Waras konsultasi kesehatan dipunlayani kanthi senenging ati, langsung mundhut Aneka Jamu Mugi Waras Spesial langkung prayogi.
26. Iklan ingkang ngrembag babagan lelayu kalebet iklan ... .
A. Iklan informatif
B. Iklan persuasif
C. Iklan reminder
D. Iklan umum
E. Iklan kaluwarga
27. Ngandhap menika ingkang diwastani iklan parodi, inggih menika ... .
A. Iklan ingkang nitik berataken isi kangge informasinipun khalayak
B. Iklan ingkang ancasipun gumujeng
C. Iklan ingkang nitik beratken ing upaya ngaruhi khalayak kangge nindakaken pakaryan
D. Iklan ingkang nggadhahi khalayak sasaran lan dituju wonten ing wewengkon lokal, kayata pedesan utawi kabupaten
E. Iklan ingkang digunakaken mbantah utawi ngalawan isu ingkang ndamel cilaka
28. Ngandhap menika kalebet iklan ingkang miturut isinipun, inggih menika ... .
A. Iklan politik, iklan kesehatan, lan iklan panganan
B. Iklan politik, iklan kesehatan lan iklan keluwarga
C. Iklan politik, iklan kesehatan lan iklan parodi
D. Iklan politik, iklan kesehatan lan iklan komersil
E. Iklan cetak, iklan kesehatan lan iklan komersil
29. Ngandhap menika pangertosanipun iklan komersil ingkang leres, inggih menika ... .
A. Iklan kang digunakake mbantah utawa ngalawan isu kang nggawe cilaka
B. Iklan kang nitik beratake ing upaya ngaruhi khalayak kanggo nglakokake pagaweyan
C. Iklan kang nduweni khalayak sasaran kang dituju ana ing wewengkon lokal, kayata pedesaan utawa kabupaten
D. Iklan bisnis kang duweni ancas kanggo nggolek keuntungan ekonomi
E. Iklan kang nitik beratake isi kanggo informasi kanggo khalayak
30. Menawa kepengin gawe ukara kang becik, kita kudu bisa ngudhal ukara supaya basa kang digunakake bisa narik kawigaten. Kang diarani ngudhal ukara yaiku ... .
A. Milah-milah peranganing tembung sarta nyebutake jenenge siji-sijining perangan iku.
B. Milah-milah peranganing ukara sarta nyebutake jenenge siji-sijining perangan iku
C. Milah-milah peranganing paragrap sarta nyebutake jenenge sini-sijining perangan iku
D. Milah-milah peranganing wanda sarta nyebutake jenenge siji-sijining perangan iku
E. Milah-milah peranganning gatra sarta nyebutke jenenge siji-sijining perangan iku
31. Teks eksposisi tegese teks kang jlentrehake utawa medharake sawijining bab satemah bisa njembarake pangertene/seserapane pamaca diarani ... .
A. Teks Eksposisi
B. Teks Disposisi
C. Teks Disertasi
D. Teks Argumentasi
E. Teks Narasi
32. Tandha-tandhane teks eksposisi kaya ing ngisor iki, kajaba ... .
A. Mbudi daya kanggo njlentrehake sawijining bab.
B. Gaya tulisan asipat informatif.
C. Mbudi daya kanggo njlentrehake bab-bab kang akeh.
D. Fakta sing dienggo minangka alat kontribusi.
E. Gaya tulisan asipat komunikatif lan gampang ditampa
33. Jinise Eksposisi ing ngisor iki satitekna!
a) Eksposisi Definisi
b) Eksposisi Proses
c) Eksposisi proposal
d) Eksposisi Klasifikasi
e) Eksposisi Ilustrasi (Contoh)
f) Eksposisi Gambar
g) Eksposisi Perbandingan & Pertentangan
h) Eksposisi Laporan
Kang klebu jinise wacana eksposisi manggon ana ing aksara ... .
A. a,b,c,d,e,
B. b,c,d,e,f
C. c,d,e,f,g
D. d,e,f,g,h
E. a,b,d,e,h
34. Wacan ing ngisor iki satitekna!
Kepiye kanggo ngawekani rasa wedi iku? Ing ngisor iki ana limang jurus kanggo ngawekani rasa wedi. Sepisan, siapna awakmu kanthi sabecik-becike kanggo ngadhepi situasi tartamtu; kaping loro, sinaunana kanthi sabecik-becike nalika ngadhepi situasi kasebut; kaping telu, tansaha anduweni rasa percaya dhiri; kaping papat, sawise anduweni rasa percaya dhiri, tansaha ngupaya kanggo nambahi rasa yakin (keyakinan)mu; kaping lima, kanggo nambah rasa percaya dhiri, kita kudu nambah kaprigelan utawa keahlian kanthi gladhen utawa sinau tumemen.
Tuladha wacan ing dhuwur yaiku klebu wacana eksposisi ... .
A. Eksposisi Definisi
B. Eksposisi Proses
C. Eksposisi Klasifikasi
D. Eksposisi Ilustrasi (Contoh)
E. Eksposisi Perbandingan & Pertentangan
Wacanen teks eksposisi ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan no. 35-37!
Tari Karonsih, Endahe Pepasihan
Adicara Maleman Sriwedari kang wus lerem 15 taun, ing taun iki digelar maneh kanthi njupuk wektu 2 Agustus-1 September. Adicara kasebut digelar ing tilas Taman Bonraja, yakuwi Plasa Sriwedari, Joglo Sriwedari kanthi tekan mburi Taman Sriwedari.
Miturut sujarah, pasar rakyat Maleman Sriwedari wus digelar nalika jaman Paku Buwana X kanggo wahana panglipur masarakat. Ing Plasa Sriwedari, saben wengi digelar kesenian tradhisi saka sanggar-sanggar seni ing Solo. Salah sijine yakuwi Sanggar Semarak Candra Kirana kang mbabar Tari Karonsih. Tari Karonsih yakuwi tari kang nggambarake ketemune Dewi Sekartaji kaliyan Panji Asmara kang wus suwe pisah.
Miturut sujarah, pasar rakyat Maleman Sriwedari wus digelar nalika jaman Paku Buwana X kanggo wahana panglipur masarakat. Ing Plasa Sriwedari, saben wengi digelar kesenian tradhisi saka sanggar-sanggar seni ing Solo. Salah sijine yakuwi Sanggar Semarak Candra Kirana kang mbabar Tari Karonsih. Tari Karonsih yakuwi tari kang nggambarake ketemune Dewi Sekartaji kaliyan Panji Asmara kang wus suwe pisah.
Maleman Sriwedari dadi salah sijine papan panggonane para seniman ing Kutha Solo kanggo ngetokake lan tawa-tawa bab seni tradhisi. Nalika akeh adicara budaya panglipur ing masarakat, bakal bisa nguri-uri budaya Jawa.
Miturut Asisten Ekonomi Pembangunan dan Kesejahteraan Rakyat Sekretariat Daerah Solo, Eny Tyasni, pasar rakyat Maleman Sriwedari ing jaman dhisik dadi wahana kang dienten-enteni masarakat. Sebabe, dadi panglipur lan ana maneka warna jinis seni tradhisi kang digelar.
Miturut Asisten Ekonomi Pembangunan dan Kesejahteraan Rakyat Sekretariat Daerah Solo, Eny Tyasni, pasar rakyat Maleman Sriwedari ing jaman dhisik dadi wahana kang dienten-enteni masarakat. Sebabe, dadi panglipur lan ana maneka warna jinis seni tradhisi kang digelar.
(Kapethik saka: http://www.solopos.com/2013/01/17/. Diakses tanggal 27 September 2014 jam 15.20 WIB)
35. Adicara kang dirembug ing teks yaiku ....
A. Maleman Sekatenan
B. Maleman Tirakatan
C. Maleman Muludan
D. Maleman Selikuran
E. Maleman Sriwedari
36. Ing wacan eksposisi pagelaran Jawa ndhuwur, adicara kasebut digelar suwene ....
A. seminggu
B. telung minggu
C. limang minggu
D. rong minggu
E. patang minggu
37. Miturut sujarah, pasar rakyat Maleman Sriwedari wus digelar nalika jaman ....
A. Paku Buwana IX
B. Paku Buwana XI
C. Paku Buwana XIII
D. Paku Buwana X
E. Paku Buwana XII
38. Tuladha ukara unen-unen ing ngisor iki satitekna!
Bungah susah iku lumrah
Becik ketitik, ala ketara
Ana awan ana pangan
Ukara kagunan basa kasebut klebu ... .
A. Purwakanthi Guru Swara
B. Purwakanthi Guru Sastra
C. Purwakanthi Lumaksita
D. Parikan
E. Wangsalan
39. Ukara ing ngisor iki kang kalebu parikan, yaiku ... .
A. Ruruh, rereh, ririh, ing wewarah
B. Roning mlinjo, sampun sayah nyuwun ngaso
C. Wajik klethik gula jawa, Luwih becik sing prasaja
D. Anggone memitran katon sayuk rukun, prasasat ora tau benggang sanyari.
E. Bungah susah iku lumrah
40. “Godhong garing, esuk-esuk kok wis nglaras”
Tuladha ing ndhuwur kalebu tuladha ....
A. purwakanthi
B. rurabasa
C. Parikan
D. Rinengga
E. wangsalan
Untuk nomor di bawah ini keliru. Yang benar adalah urut dari 41 sampai 50.
II. Wangsulana pitakon-pitakon ing ngisor iki kanthi bener, pener lan tliti!
1. Tembang gambuh ing ngandhap menika gancarna ngangge basa Indonesia!
sabarang tindak tanduk
tumindake lan sakadaripun
den ngaksama kasisipaning sesami
sumimpanga ing laku dur
hardaning budi kang ngrodon
2. Jinise crita rakyat iku werna-werna. Coba jlentrehna apa kang diarani crita rakyat ing ngisor iki lan wenehana tuladha critane, saben crita rakyat 3 tuladha irah-irahan!
a. Legendha
b. sage
c. mite
d. fabel
3. Coba jlentrehna apa kang diarani iklan kuwi!
4. Teks eksposisi kuwi nduweni tandha-tandha utawa ciri-ciri kang gumathok. Coba sebutna tandha-tandha utawa ciri-ciri teks eksposisi kasebut!
5. Prentah babagan aksara Jawa ing ngisor iki tindakna!
a. Tembung kang nggunakake aksara murda ing ngisor iki gantinen nganggo aksara Jawa!
1) Pangeran Dipanegara
2) Raden Ajeng Kartini
Kunci Jawaban
Romawi 1 (yang dicetak tebal)
Romawi 2
1. Segala tindak tanduk
Dilakukan ala kadarnya
Memberi maaf atas kesalahan sesama
Menghindari perbuatan tercela
Dan watak angkara yang besar
2. Legendha yaiku crita rakyat sing diangep nyata kedadeyane jalaean sajroning crita ana paraga sejarah lan dibumboni bab ajaib, sekti lsp.
Tuladha : rawa pening, Roro Jonggrang, Banyuwangi
Sage yaiku crita rakyat sing ana gegayutane marang sejarah, nyritakake bab kepahlawanan, kesaktian sawijining pawongan.
Tuladha : calon arang, Ciung wanara, Siliwangi, Panji lsp.
Mite yaiku crita rakyat sing paragane para deea utawa samubarang mahkluk separo dewa dumadi ana ing donya utawa kahyangan.
Tuladha : Nyi roro kidul, Nyi Blorong, jenglot
Fabel yaiku crita khayalan bab kewan sing poahe kaya manungsa.
Kancil nyolong timun, semut lan manut, kancil lan macan, lsp.
3. Iklan yaiku kegiatan menehi informasi bab barang jasa lan jasa sing migunakake media massa online utawa offline.
4. Tandha-tandha utawa ciri-ciri teks eksposisi
Mbudidaya kanggo njlentrehake sawijining bab
Gaya tulisan asipat informatif
Fakta sing dienggo minangka alat kontribusi
5
0 Komentar untuk "Soal, Kunci Bahasa Jawa UKK Kelas XI SMA/Genap"