Standar Kompetensi:
1. Mampu mendengarkan dan memahami berbagai wacana
lisan sederhana (dongeng) dalam ragam bahasa tertentu.
2. Mampu mengungkapkan gagasan dan perasaan secara
lisan tentang nama dan fungsi anggota tubuh serta benda-benda di sekitar sesuai
dengan unggah-ungguh.
3. Mampu membaca dengan lafal dan intonasi yang
benar serta memahami isi teks.
4. Mampu menulis kalimat
sederhana dengan huruf lepas, sambung, dan dikte.
Kompetensi Dasar:
1.2 Mendengarkan dongeng binatang.
2.2 Menyampaikan rasa suka dan tidak suka terhadap
sesuatu atau kegiyatan dengan menggunakan ragam bahasa tertentu.
3.1 Membaca nyaring
4.1 Menulis
kalimat sederhana.
A. Nyemak
Ngrungokake Crita Dongeng
Semaken pamacane crita
dongeng dening gurumu iki!
Kabecikan
Diwales Kabecikan
Ana manuk mencok
ing wit-witan.
Ana wong sing
arep mbedhil manuk kuwi.
Semut ngerti
banjur nyokot sikile wong mau.
“Dor... dor…
dor...” keprungu swarane bedhil.
Nanging mimise
ora ngenani manuk.
Manuk mabur
ngadoh.
Semut dolan ing
pinggir kali.
Semut keseret
banyu tekan tengah kali.
“Tulung-tulung”
Semut mbengok.
Swarane semut
keprungu manuk.
Manuk banjur
nibakake godhong.
Semut munggah
godhong.
Pungkasane Semut
slamet.
“Matur nuwun
Nuk,” kandhane Semut.
“Padha-padha
Mut,” wangsulane Manuk.
Kapethik
saka Piwulang Basa Jawa 1
Tugas Mandiri
Wangsulana pitakon-pitakon ing
ngisor iki adhedhasar dongeng “Kabecikan Diwales Kabecikan”!
1. Sapa
kang nulungi Manuk nalika arep dibedhil?
Wangsulan : Semut
2. Kepriye
unine swara bedhil?
Wangsulan :
“Dor... dor… dor...”
3. Apa
tegese tembung “mimis” ana crita ing dhuwur?
Wangsulan :
peluru
4. Sapa
kang nyokot sikile wong kang mbedhil?
Wangsulan :
Semut
5. Sapa
kang nulungi Semut nalika keseret banyu kali?
Wangsulan :
manuk
Tugas Kelompok
Golekana tembung-tembung kang angel
saka dongeng ing dhuwur! Tulisen ing papan ngisor iki banjur wacanen tegese
tembung mau! Menawa isih durung ngerti tegese bisa koktakokake marang gurumu!
No
|
Tembung kang angel
|
tegese
|
1.
|
pungkasane
|
Kang keri dhewe (akhir)
|
2.
|
..............................................
|
.............................................................................
|
3.
|
..............................................
|
.............................................................................
|
4.
|
..............................................
|
.............................................................................
|
5.
|
..............................................
|
.............................................................................
|
6.
|
..............................................
|
.............................................................................
|
7.
|
..............................................
|
.............................................................................
|
8.
|
..............................................
|
.............................................................................
|
9.
|
..............................................
|
.............................................................................
|
10.
|
..............................................
|
.............................................................................
|
Wangsulan : Miturut Karepe siswa
Ngandharake Rasa Seneng lan Ora
Seneng
Gatekna tuladha rasa seneng lan ora
seneng ing ngisor iki!
Tuladha rasa seneng:
Gb. Saking : https://pixabay.com/en/children-school-laughing-fun-602967/
1. Aku seneng mangan krupuk.
2. Rudi seneng bal-balan.
3. Tari seneng olahraga.
Tuladha rasa ora seneng
:
Gb. Saking : http://www.mustanir.com/maal-hadits-asy-syarif-tidak-ada-ketaatan-dalam-bermaksiat-kepada-allah/
1. Bayu ora seneng ngapusi.
2. Intan ora seneng padu.
3. Intan ora seneng mangan mie ayam.
Tugas
Gawea ukara rasa seneng lan ora seneng
kang cacahe lima ing ngisor iki! Garapen
bebarengan karo kancamu
No.
|
Ukara
Rasa Seneng
|
Ukara
Rasa Ora Seneng
|
1.
|
.................................................
......................................................
|
.................................................
......................................................
|
2.
|
.................................................
......................................................
|
.................................................
......................................................
|
3.
|
.................................................
......................................................
|
.................................................
......................................................
|
4.
|
.................................................
......................................................
|
.................................................
......................................................
|
5.
|
.................................................
......................................................
|
.................................................
......................................................
|
Wangsulan: Bebas nanging sopan
Maca Seru
Wacanen kanthi seru
pacelathon ing ngisor iki!
Ibu : “Le…wis
tangi durung?”
Agung : “Sampun
Bu.” (Agung metu saka papan paturone)
Ibu : “We…jebul
wis ngango sragam barang ta, takkira durung tangi.”
Agung : “Nggih
sampun ta Bu, kula tangi jam gangsal wau.”
Ibu : “Yo
wis, ndang sarapan, Ibu nggoreng endhog kanggo kowe.”
Agung : “Inggih
Bu.” (Agung mangan nganti entek)
Ibu : “Gung
iki sangune.”
Agung : “Inggih
Bu, matur nuwun, kula mangkat rumiyin nggih?’
(Agung mangkat sekolah
karo pamitan marang ibune)
Tugas mandiri
Wacanen kanthi cetha!
1. sirah : si – rah
2. cendhak : cen
– dhak
3. Thuthuk : thu
– thuk
4. Tutuk : tu – tuk
5. Sega : se
– ga
6. pitik : pi
– tik
7. Elek : e
– lek
8. Enom : e – nom
9. Pitutur : pi
– tu – tur
10. Piweling : pi – we – ling
Tugas Kelompok
Wangsulana
pitakon-pitakon ing ngisor iki kanthi lisan adhedhasar pacelathon ing dhuwur!
1. Apa
lawuhe Agung nalika sarapan?
2. Jam
pira anggone Agung tangi turu?
3. Agung
ngaturake apa nalika diwenehi sangu?
4. Sapa
sing guneman?
5. Apa
kang ditindakake Agung nalika arep mangkat sekolah?
Nulis
Ukara Latin Jejeg Disambung
Nulis Latin
jejeg disambung iku gampang.
Nanging akeh
bocah kang kangelan.
Amarga kesed
anggone gladhen.
Mula yen
kepengin cepet bisa.
Kudu sregep
gladhen lan ora wegahan.
Ing bab ngarep
wis diterangne.
Babagan Nulis
Latin jejeg disambung.
Coba bukaken
sepisan maneh.
Wacanen lan
cobanen maneh.
Tugas
Ukara-ukara ing ngisor iki salinen
nganggo ukara Latin jejeg disambung! Garapen karo kanca sisihmu!
1. Mbak
Suryani gawe rujak uleg.
2.
Ibu tindak dhateng pasar
3.
Tora sakaluwarga menyang Prambanan.
4.
Rani maca geguritan.
5.
Bapak nitih kendaraan
6.
layangan - Andi - dolanan
7.
Timnas - arep - Andi - daftar - pemain - dadi
8.
Hore - kelinci - sepur – numpak
9.
Rokha - komputer - ajar
10. pilot - Aku
- pengin - dadi
0 Komentar untuk "Materi Basa Jawa Kelas 1/2 SD (Pelajaran 4)"